Zasnoubení s mužem ve špičatém klobouku a jeho zelenými družkami…

249
Alio Die: Password for Entheogenic Experience
(CD, HSL 015, Hic Sunt Leones, 1998)

Alio Die: Password for Entheogenic Experience

CD, HSL 015, Hic Sunt Leones, 1998
Distribuce: HORUS CyclicDaemon

Patnáctý titul labelu Hic Sunt Leones představuje ambientního umělce Alio Die (vl. jm. Stefano Musso) a jeho album Password for Entheogenic Experience, které skládal, nahrával a mixoval v listopadu 1997. Mezi použité nástroje patří samply, textury a drones, zvuky z prostředí byly zachyceny okolo studia v témže roce. Slova díků, což mohlo v některých případech znamenat též pomoc nebo radu, jsou určena následujícím umělcům: Raffaele Serra, Amelia Cuni, Robert Rich, Antonio Testa, Gianluigi Gasparetti, Dirk Serries.

Jak se na správný ambient sluší, je na albu toliko jediná skladba, aby posluchač nebyl ani mezerami vytrhován ze svého posvátného stavu. Ostatně na zadního straně bookletu stojí psáno:

Hrajte tuto hudbu v kombinaci s posvátnými rostlinami a houbičkami.

Fungi et boleti, nocte, qua ipsi nascuntur, crescunt mirabiliter, me non valenteconoscere racionem propter quam.

Skladba nevykazuje žádné výrazné přemety v tonalitě: je tu proto, aby navozovala příslušné psychické stavy, a ne aby je rušila. Kladení jednotlivých vrstev probíhá velmi pomalu a pokud je vůbec znatelné, odehrává se ve staletích pro mysl posluchače. Vrstvy se pomalu zasouvají na své místo v mysli, aby tam svazovaly rozvázané a rozvázaly svázané.

Textura je zhruba v polovině skladby na svém vrcholu, poté probíhá pomalý návrat „domů“, bez znatelných zlomů, opět pěkně pozvolna se dostavuje výstup do horních vrstev vědomí. Může ovšem být, že pro někoho bude setrvačnost hudebního zážitku daleko hlubší, delší a mocnější. Tady ovšem záleží na tom, jako kdo zvolil „heslo pro entheogenní zážitek“.

Peter T. Furst zprostředkovává ve své knize Halucinogeny a kultura zprávu o takovém zážitku Naranjovu:

„… způsobují pohroužení mysli do světa mýtů, transpersonálních symbolů a archetypů. Vytvářejí tak podobnost s podstatou obsahu iniciací v mnoha kulturách. Tak například jsou zkoušky dospělosti příležitostí pro mladé, aby přišli do styku (pomocí drog i bez nich) se symboly, mýty i uměleckými díly, které shrnují duchovní odkaz jejich kolektivního kulturního povědomí. Názor na svět vyjadřovaný těmito symboly je považován za důležitý pro dospění a udržení řádu ve společenství. Z tohoto důvodu je tento přenos s úctou prováděn, stává se předmětem iniciací a dalších obřadů či slavností. Jejich účastníci tak obnovují své napojení na tuto oblast života, uvědomění, které nemá souvislost s běžným chodem dne, zato je ústředním zážitkem pro pochopení smyslu života. Nápoje jihoamerických indiánů, obsahující alkaloidy hamalové skupiny, nejsou užívány jen při obřadech dospělosti, ale i při iniciaci šamanů, jejichž zběhlost v psychologických otázkách spočívá například ve skutečnosti, že často údajně rozumějí významu snů.“

Užijte si svých zásnub s mužem ve špičatém klobouku a jeho zelenými družkami…

*

© San
© okultura, MMII & 20=