O nebeské geometrii
„Rabi Amoraj seděl a vysvětloval: Jaký je význam verše (1Kr 8,27): „Ale může Bůh opravdu sídlit na zemi, když nebesa, ba ani nebesa nebes tě nemohou pojmout?“ Jsme vedeni k poznání, že Požehnaný Svatý má 72 jmen.
„Nebesa“ a „nebesa nebes“ naznačují tři úrovně, jimi jsou: Osa (druhý obratel krční), Sféra a Srdce. Každá z nich obsahuje 24 jmen. Tito tři králové jsou zmiňováni i v Sefer Jecira 6,1-2. Osou je král universa, Sférou král roku a Srdcem král duší.
Komentář AL, III:55
My z Thelémy říkáme, že »každý muž a každá žena je hvězda«. My ženy neoblbujeme a nepochlebujeme jim; nepohrdáme jimi a nezneužíváme je. Pro nás je žena právě ženou, absolutní, originální, nezávislou, svobodnou, svéprávnou zrovna tak jako muž.
Neodvažujeme se zkřížit jí cestu, vždyť je to Bohyně! Neosobujeme si žádné právo na její vůli; prohlašujeme, že ji neodvádíme od jejího vývoje, nezneužíváme její touhy, ani neurčujeme její osud.
Magická teorie universa
Mikrokosmos je přesným obrazem makrokosmu.
Veliké dílo je pozvednutím celého člověka v dokonalé rovnováze k moci Nekonečnosti.
Magické koncepce jsou tedy samy o sobě hluboce matematické. Samotným základem naší teorie je kabala, která souvisí s matematikou a geometrií.
V magii se promyšlený postup zakládá právě na tom, a to úplně stejně, jako se zákony mechaniky opírají o matematiku.
V případě magické teorie universa musí jít o záležitost naprosto základního zákona s pár jednoduchými a pochopitelnými poučkami, které jsou vyjádřeny velmi obecnými pojmy.
Stručný nástin historie řádu Zlatého úsvitu – V.
Kenneth Grant, který nastoupil po smrti Aleistera Crowleyho do čela O.T.O. v Anglii, začal v rámci činnosti lóže Nu-Isis zdůrazňovat skutečnost, že æon Hóra je pouze součástí vyššího cyklu, æonu Maaty, čímž došlo k jistému (heretickému) posunu ve výkladu poselství Aiwasse z Liber AL vel Legis. Významný vliv pro její magické práce mělo i dílo Austina Osmana Sparea. Po dlouhé době však došlo v magické historii k otevření nových kanálů Odtamtud a v týfónském kultu se rozvinuly aspekty mýtu Cthulhu H. P. Lovecrafta a moderních okultních jevů (UFO & kult Kû).
Stručný nástin historie řádu Zlatého úsvitu – IV.
Pansofická lóže - Collegium Pansophicum. Velkoněmecká pansofická lóže.
1926: rituální uzavření a rozpuštění Pansofické lóže.
Německá tajná společnost Fraternitas Saturni šíří svatou thelémskou nauku až do nástupu Hitlera k moci.
1933-1945: Tajní vůdci na scéně: „Já jsem válečný bůh čtyřicátých let“ (AL, III:46).
1945: Kenneth Grant se seznamuje s Aleisterem Crowleym. Crowley umírá 1. prosince 1947.
1950: obnovení aktivit Fraternitas Saturni a její rozpad po smrti Gregora A. Gregoria.
Stručný nástin historie řádu Zlatého úsvitu – III.
Další profanace řádu.
1912: Theodor Reuss se setkává s A. C. a dochází k založení O.T.O. v Anglii.
1928: německý okultista Gregor A. Gregorius zakládá okultní řád Fraternitas Saturni. Prorůstání anglických a německých tajných řádů.
Franz Bardon a Wilhelm (Rah Omir) Quintscher. Teosofická společnost, Karl Kellner a Franz Hartmann. Teosof, pozdější zakladatel antroposofismu, Rudolf Steiner v O.T.O.
Výměna myšlenek: Reuss přesvědčuje Crowleyho o síle sexuálně-magické technologie O.T.O. a Crowley obrací Reusse na novoaeónský zákon Thelémy. Oživování zednářských myšlenek a rozvoj astrologie.
Stručný nástin historie řádu Zlatého úsvitu – II.
Příchod Aleistera Crowleyho do Zlatého úvitu. Allan Bennett - Arthur Machen - Arthur Waite - Paul-Jean Toulet - William Butler Yeats.
První roztržky. 1901: konec první formace Zlatého úsvitu, Mathers odchází.
Crowleyho rituál podle Abramelinovy magie. 8.-10. dubna 1904: Aiwass diktuje poselství Tajných vůdců uveřejněné v Liber AL vel Legis.
Struktura řádu Zlatého úsvitu a Astrum Argenteum.
Věda, magie & májá
Na počátku vědy stála magie.
V čem je magická síla vědy? Veškerá pozornost vědy je nasměrována k uchopení světa, ale ten se jí zatím jejím nechtěným působením neustále proměňuje.
Vědu čekají samá překvapení z různých vedlejších efektů, protože jí zkrátka není vlastní moudrost, uložená třeba v nevědeckém systému knihy I-ťing, a která uznává nejneuvěřitelnější spojení mezi nejrůznějšími jevy. Proto nadchází čas, kdy se věda obrací k magii, ze které vzešla; takovým hledáním v šeru je výzkum chaosu.
Stručný nástin historie řádu Zlatého úsvitu – I.
Historický nástin vzniku Hermetického řádu Zlatý úsvit - a dalších tajných společností s ním spojených - byl poprvé uveřejněn v Revue HORUS v roce 1995 e. v.
Současná podoba vícedílného článku pro magický portál OKULTURA doznala rozšíření o některé další návaznosti: činnost předchůdce O.T.O. v USA v podobě společnosti Eulis P. B. Randolpha, ariosofismus v Německu na počátku XX. století a dědictví Zlatého úsvitu a O.T.O. v týfónském hnutí kolem lóže Nu-Isis Kennetha Granta.
Čarodějnický sabat
Po celou historii byl sabat skutečnou realitou. Od nokturnálních bitev benandanti po různé další kulty se dostává ritu sabatu rozličných kulturních interpretací. V moderních dobách už nechodíme do bitev s nepřátelskými šiky mrtvol; spíše otevíráme fortny pekelné samotným infernálním a chtonickým silám uvnitř nás samotných.
Sexuální magie po Crowleyho éře
Elixír života je znám jako jeden ze tří hlavních cílů alchymie.
Pak tu máme proslavený případ Althotase v Dumasových "Pamětích lékařových"; a i tu je jedinou přesně určenou složkou to, že v posledním okamžiku je Elixír třeba dovršit třemi posledními kapkami krve z těla panny. To samozřejmě připomíná tradici rituální vraždy a podobných záležitostí.
Kvazi-tantrismus 19. století: Pascal Beverly Randolph a jeho Magia sexualis
Francis X. King zemřel 9. listopadu 1994. Tato recenze obsahuje několik úvah, které vznikly četbou knihy Sexuální magie P. B. Randolpha, přeložené, redakčně zpracované a doplněné o úvod Robertem Northem. Vydalo ji nakladatelství Magickal Childe.
Tantrická panna. Erotický mysticismus. Taoistická alchymie. Erotická pránajáma.
Plamen ve svaté hoře
Tento článek je dokladem probouzejícího se zájmu o tělo a jeho uvědomování. Vůle musí být vtělena. Tělo je výrazem vůle. Méněcenné tělo, málo cenná bytost.
Obrácení sv. Pavla
Světlem nebes rozumíme to světlo, které jest Bůh a které žádný člověk svými smysly nemůže pojmout. Proto říká svatý Pavel: „Bůh přebývá v nepřístupném světle.“ To jest: Bůh je světlo, k němuž není žádný přístup. K Bohu není žádný přístup. Kdo teprve vychází a přibývá v milosti a světle, ten se ještě nikdy k Bohu nedostal. Bůh není přebývající světlo, ale člověk k němu musí přibýváním dojít. V tom přibývání Boha vidět není. Má-li být Boha vidět, musí se to stát v takovém světle, které je Bůh sám. Jeden mistr říká, že v Bohu není žádné „méně“ a „více“, žádné „to“ ani „ono“. Dokud k němu přicházíme, nevstupujeme dovnitř.
O pokrmu Velkých
Hlas v Duchu: „Jsem pokrm Velkých; rosť a nabývej u velikosti a jez mne!
Neproměníš ale mě v sebe, nýbrž ty budeš proměněn ve mně.“
Kabalistický výklad. San-grëale, gréal aneb Svatý grál
Další pozoruhodnosti v mystériu Kulatého stolu krále Artuše a svatého grálu.
Nedokonalost světských věcí
Vraťme se na chvíli zpět k ideji Věčného žida, o níž se někteří domnívají, že byla odvozena z tvrzení rosikruciánů o tom, že mají k dispozici tajné prostředky, jež jim umožňují vrátit mládí, a také z úniku některých pozoruhodných zpráv z jejich spisů. I když připustíme, že tento podivný příběh je pravdivý, lze si představit sotva něco melancholičtějšího než rozpoložení tohoto osamělého poutníka, který se svým děsivým tajemstvím putuje světem a pozoruje, jak jedna generace za druhou zanikají a opadávají jako listí ze stromu.
Mystéria starých. Noemova archa
Úvodní poznámky k mystériu Kulatého stolu krále Artuše a svatému grálu.
Hermetičtí filosofové
„Uč se všechno poznat, ale sám zůstaň nepoznán“.
O kabalistickém magnetu.
O elixíru mládí.
Nesmrtelný cizinec v Benátkách.
Rosikruciánská mystéria.
Opus alchymicum I
Počátky alchymie ve starověku a středověká subkultura. Taoistická alchymie waj-tan. Alchymický underground. Alchymisté rozvíjeli zvláštní druh symbolické chemie, psychochemii, zaměřenou na zlatodějství prostřednictvím mystické iluminace. Do svých výzkumů, podporovaných syntézami různých halucinogenních drog, přibrali řadu rituálů a symbolů, nauk a postupů, které byly s nejvyšší obezřetností ukrývány až do XVII. století - kdy začal úpadek alchymie. V tomto vícedílném portrétu naznačíme hlavní rysy a pozadí samotné thaumaturgické práce, její symboliku, civilizační proudy a postavy v nich se pohybující.
O Velkém Zprostředkovateli
Poměr, o němž mluví Lucibvs Sannvs, je vztah. Jsme-li přítomni v lásce, pak tu je jen bezprostřední „já“-“ty“, naše bytí zakoušené přímým poznáním a zakoušením navzájem. Jestliže však přestanu vnímat osobně a začnu zpředmětňovat, představovat si, tvořím svět věcí a objevuje se „ono“. To se objevuje s procesem individualizace. O tobě nemohu říci, že jsi „něco“. Jsi, a to je kvalita bytí.