Instrukce o čistě intelektuální metodě vstoupení do abysu.
*
- Tato kniha jest Branou tajemství universa.
- Nechť si Adeptus Exemptus obstará Prolegomena od Kanta a studuje je, věnuje zvláštní pozornost antinomiím.
- Rovněž Humeovu nauku o kauzalitě v jeho Zkoumání.
- Taktéž diskusi Herberta Spencera o třech teoriích universa v jeho Prvních principech, část I.
- I Huxleyho eseje o Humeovi a Berkeleym.
- Nadto Crowleyho eseje: Berešit, Čas, Voják a Hrbáč atd.
- Také Logiku Hegelovu.
- A Otázky krále Milindy a buddhistické sútry, jež se zabývají metafyzikou.
- Ať se zdokonalí v logice. (Formální logika, Keynes.)
Dále nechť studuje každé klasické dílo, jež přitáhne jeho pozornost a je zřejmě součástí jeho knižní průpravy. - Pak nechť zváží zvláštní problémy, jako třeba původ světa, původ zla, nekonečno, absolutno, já a ne-já, svobodnou vůli a osud, a všechny ty, jež ho mohou přitahovat.
- Nech ho, ať do detailu a přesně demonstruje klamné závěry všech známých řešení a nech ho najít pravé řešení svým pravým důvtipem.
- V tom všem jej prováděj jen jasným úsudkem a nech jej, aby přesvědčivě popřel všechny ostatní vlastnosti jako je intuice, snažení a emoce a jim podobné.
- Po dobu těchto praktik jsou mu zapovězeny všechny formy magického umění a meditace. Je zakázáno, aby hledal jakékoliv útočiště před svým intelektem.
- Nechť potom vrhá svůj rozum znovu a znovu proti bílé zdi mystéria, s nímž bude konfrontován.
- Taktéž je řečeno následující a my to nehodláme popírat.
Nakonec si jeho rozum tuto praktiku automaticky osvojí, suâ sponte, a nebude mít od ní klidu. - Pak se mu budou zdát všechny fenomény, jež se odehrávají, bezvýznamné a bez souvislostí a jeho vlastní já se rozpadne v řadu dojmů, jež nemají jeden s druhým souvislosti a ani s žádnou jinou věcí.
- Nechť se pak stane tento stav tak akutní, že jest v pravdě šílenstvím a ať tak pokračuje až do vyčerpání.
- Podle jisté hlubší tendence se bude individuálně jeho stav prodlužovat.
- Může vyústit v opravdové šílenství, jež ukončí činnost adepta v tomto životě, nebo ve znovuzrození ve vlastním těle s myslí jednoduchou jako u malého dítěte.
- A poté shledá, že všechny jeho vlastnosti zůstaly nedotčeny, ačkoliv očištěny naprosto nevýslovným způsobem.
- I připomene si prostotu Úkolu nižšího adeptství a vrhne se na něj s čerstvou energií mnohem cíleněji.
- A ve velké slabosti může se mu stát, že na chvilku nebudou mít tato nová Vůle a snažení svoji moc, přec už nebudou zneklidňovány uschlým plevelem pochyb i rozumu, který vyplel, budou nepozorovatelně a zlehka růst jako nějaký květ.
- A se znovuobjevením Svatého anděla strážce mu mohou být propůjčeny ty nejvznešenější dary a bude skvěle vybaven pro silný zážitek zničení universa. A tímto universem nemyslíme toho mazlíčka, jehož postřehuje v mysli člověk, nýbrž to, které se mu zjevuje v duši v samádhi átmadaršanu.1
- Odtud může vejít v opravdové obcování s těmi, kdož jsou mimo tento svět a stane se kompetentním navazovat styk a přijímat instrukce přímo od Nás.
- Tak jej připravíme na střet s Choronzonem a na ordálii abysu, kdyžtě jej přijmeme ve Městě pyramid.
- Tak jako jeden z Nás má Mistr chrámu dokončit toto Dílo, kteréž jest tuto naznačeno.
(V Liber CDXVIII je odpovídající podání o této ordálii a přijetí.
Ohledně příprav viz rovněž Liber CLVI.) - A co se týče samotné odměny, při vstupu do paláce královy dcery a poté, co to tam z něho spadne, nechť je srozuměn, že je Mistrem chrámu. Cožpak nedosáhl Porozumění? Arci, a vpravdě, nedosáhl-liž on Porozumění?
*
Poznámky:
1 Vidění svého skutečného já ve stavu vědomí, který převyšuje všechny ostatní stavy (bdění, snění, hluboký spánek) a v němž ustává myšlení. Je to nedualistický stav vědomí, kdy vědomí zakoušejícího „subjektu“ splývá v jedno se zakoušeným „objektem“ – zbývá jen obsah zkušenosti. Tento stav vědomí se nazývá „vyhrocením ducha“, není však vypjatou koncentrací na jediný bod, ani duch není zaměřen odsud (subjekt) tam (objekt), jak by tomu bylo u dualistického typu zkušenosti.
*
Translation © San
© okultura, MMII